این یکی از همه بدتر است.

خیلی هم موذی است. دقیقا وقتی که کمی پول درآوردید به شما حمله می‌کند و گلوی شما را می‌برد. ست کلرمن، در کتابش یعنی حاشیه‌ی امن که یکی از کتاب‌های قدیمی در زمینه‌ی ترید در اوایل دهه‌ی ۹۰ است برای تریدرهای زبده یک دستورالعمل نهایی ارائه می‌کند:‌

برای خودتان حاشیه‌ای را برای اشتباهات پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید.

سعی کنید این حاشیه بسیار بزرگ باشد.

این کتاب به تجدید چاپ رسید و قیمتش به صدها یا هزاران دلار خواهد رسید اما شما لازم نیست چنین پولی را برای کتابی بپردازید که چیزهایی واضح را به شما بگوید. در عوض این پول را وارد بازار کنید.

تنها چیزی است که لازم است از این کتاب بدانید همین است:

________________

جهت مشاوره گرفتن و اطلاع رمز ارزهایی که هنوز رشد نکرده اند ، و یا زمان مناسب جهت خرید و فروش بیتکوین و ارزهای دیجیتال و کسب سود از ارزهای دیجیتال روی عکس زیر بزنید :

مشاوره تحلیل بیتکوین

___________

حاشیه امنیت وقتی به دست می آید که خرید چیزهایی که می‌خواهید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید با قیمتی به اندازه‌ی کافی پایین‌تر از ارزش پایه‌ی آن باشد تا در برابر خطای انسانی، بدشانسی، یا نوسانات شدید در دنیایی که به شدت پیچیده، غیرقابل پیش‌بینی و به سرعت در حال تغییر است، محافظت شود.

این را آویزه‌ی گوشتان کنید.

وقتی که معنی این جمله را متوجه شوید، درس اصلی درمورد خرید و فروش کریپتو یا در واقع هر چیز دیگری را فرا گرفته‌اید.

این تنها استراتژی‌ای نیست که جواب می‌دهد، اما این استراتژی به بهترین شکل از جیب شما و فشار خونتان محافظت می‌کند. پایه‌ای ترین الگو که باید به دنبالش باشید وقتی است که بازار به شدت سقوط کرده و مردم وحشت کرده‌اند و یک کوین به مدت یک ماه یا بیشتر در کانال نزولی قرار می‌گیرد یا بیشتر از هر زمانی در طول حیاتش با سرعت زیاد پایین ‌می‌آید و قسمت زیادی از ارزش خود را از دست می‌دهد.

این همان زمانی است که شما باید خرید کنید، نه هیچ وقت دیگری. وقتی که همه‌ جا در خیابان خون ریخته، شما باید با خوشحالی خرید کنید.

نمودار ۹: یک شیب رو به پایین در یک کانال ناگهان دچار شکست می‌شود و یک روند خنثی‌ جدید را در پیش می‌گیرد. سیگنال خرید بعد از یک حمام خون یکی از قابل‌ تصورترین چیزهای ممکن است. یک کانال نزولی ناگهان خنثی می‌شود. این یکی از نشانه‌هایی است که بازار به اندازه‌ی کافی کشتار داشته است. چند روزی هم خنثی باقی می‌ماند،‌ این دقیقا همان زمانی است که تریدرهای دیگر از خودشان می‌پرسند که آیا زمان آن رسیده که وارد بازار بشوند یا نه. بالاخره وقتش رسیده و شما باید با سر وارد بازار شوید. الگوی بعدی که باید دنبالش باشید وقتی است که کوین یک صعود طولانی و ثابت داشته است و ناگهان با سرعت به سمت بالا هجوم می‌برد. آن شمع سبز بلند تقریبا همیشه به معنی تمام شدن صعود بازار است. وقتی که بیت‌کوین یا هر کوین دیگری راکت‌طور بالا می‌رود، دو سه روزی حسابی سود کنید و بعد پا به فرار بگذارید. سعی نکنید که تا آخرین نقطه ممکن از کوین سود ببرید. چون کاملا بیهوده است. فقط جانتان را نجات دهید. چون دوباره سقوط خواهد کرد.

نمودار ۱۰: بیت‌کوین پس ار چند هفته بالا رفتن ثابت با چند عقبگرد کوچک دچار شکست می‌شود و مستقیم به سمت بالا می‌رود. موقع فروش است. دوام نخواهد آورد. دلیلی که باید این کار را بکنید این است که هیچکس واقعا نمی‌تواند بازار را به طور دقیق پیش‌بینی کند. وقتی سود و ضررتان روی بیت‌کوین برای ۵۰ دلار یا ۱۰۰ دلار باشد، یعنی ترید خوبی نیست. بیت‌کوین می‌تواند ۵۰۰ دلار یا ۱۰۰۰ دلار طی یک هفته یا حتی چند روز جابه‌جا شود! اینکه یک حاشیه‌ی اشتباهات پیش‌بینی نشده که به شما فاصله‌ای ۱۵۰۰ دلاری یا حتی بیشتر بین شما و بالاترین قیمتی که کوین می‌رود بدهد همان مرغ تخم طلاست. یعنی هرچه هم که اشتباه کنید اتفاق مرگباری نمی‌افتد.

نمودار ۱۱‌: Dash‌ در مسیرش رو به پایین دو بار دچار شکست شده و روند صعودی در پیش گرفته است. در این نقطه وقتی که تغییر جهت می‌دهد باید سعی کنید خرید کنید چون فضای زیادی دارد تا به بالاترین قیمتش برسد، یعنی حد ضرر بالایی دارد. حاشیه‌ی اشتباهات پیش‌بینی نشده ۵۰۰ دلاری هم فوق‌العاده است. وقتی که ۵۰۰ دلار بالا می‌رود و بعد سقوط می‌کند دیگر نیازی نیست که نگران حد ضرر باشید چون هیچوقت آنقدر سقوط نخواهد کرد که از نقطه‌ای که شما خریده‌اید پایین‌تر بیاید. اگر ۱۰۰۰ دلار بالا بروید، حتی یک سقوط ۷۰۰ دلاری شما را به وحشت نمی‌اندازد. دیگر نگران اخبار بد چین یا اخبار بدی که جیمی دیمون دهان به دهان منتقل می‌کند نخواهید بود. پولتان را در بازار نگه می‌دارید چون می‌دانید هر اشتباهی هم که کنید آنقدرها وحشتناک نخواهد بود. به خودتان و دنیا اجازه دیوانگی بدهید. شما نمی‌دانید کی و چگونه همه چیز به هم می‌ریزد، به هر حال همیشه به نوعی این اتفاق می‌افتد، ممکن است به خاطر اخبار بد باشد یا یک وحشت عمومی و بازگشت ناگهانی بدون دلیل به خاطر لکه‌های خورشیدی باشد. نقطه مقابل ناحیه‌ی اشتباه این است که وقتی کوینی راکت‌طور بالا می‌رود سعی کنید وارد بازار شوید. ممکن است بیت‌کوین چند روزی آن بالاها بماند اما به هر حال دیر یا زود سقوط می‌کند. سعی کنید حدس بزنید که آیا ۲۰۰ دلار دیگر هم بالا می‌رود یا نه. این دقیقا همان بازی رولت روسی است. این کار را نکنید و می‌بینید که شروع می‌کنید به پول درآوردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *