چگونه وارد بورس شوم ؟!

مرحله 1- انتخاب کارگزاری و دریافت کد بورسی:

باید یک کارگزاری در شهر خودتان انتخاب کنید، و کد بورسی تان را از آن کارگزاری دریافت نمایید.

لینک اسامی تمامی کارگزاران بورس موجود در سرتاسر ایران بر اساس تایید سازمان بورس در زیر گذاشته شده، روی لینک “کارگزاران فعال” بزنید تا لیست باز شود، سپس یکی را انتخاب کرده تا وارد سایت آن کارگزاری شوید.

کارگزار یعنی چه؟

کارگزار شخصی حقوقی می باشد که اوراق بهادار را برای دیگران و به حساب آنها معامله می کند و به عبارت دیگر واسطه بین خریدار و فروشنده اوراق بهادار است که به عنوان نماینده مشتری و به حساب مشتری، در مقابل دریافت کارمزد، به خرید و فروش اوراق بهادار می پردازد.

کارگزاران فعال

کارگزاران تعلیق شده

کارگزاران لغو شده

—————————————————————————

لیست رتبه بندی شرکتهای کارگزاری (فایل اکسل )

لیست مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری (فایل اکسل)

——————————————————————

مرحله 2- در هر کارگزاری مراحل عضویت در آن کارگزاری توضیح داده شده است، و اگر مشکلی در روند عضویت در آن داشتید میتوانید با شماره های پشتیبانی آن کارگزاری تماس حاصل کنید.

این نکته را نیز باید بدانید که تمامی مراحل کد گیری و خرید و فروش سهام ، بصورت آنلاین و غیر حضوری می باشد ، البته می توانید مرحله کد گیری را بصورت حضوری نیز انجام دهید در غیر اینصورت فقط یکبار برای تایید هویت به کارگزاری مراجعه خواهید داشت و تمامی مراحل بعدی کاملا غیر حضوری و آنلاین خواهد بود.

تمامی مراحل خرید و فروش سهام بصورت آنلاین و غیر حضوری می باشد.

—————————————————————-

مرحله 3- حالا میتوانید از طریق اینترنت، و کد بورسی تان، خرید و فروش آنلاین سهم را انجام دهید. و در این قسمت است که تنها خواهید ماند، و باید تشخیص دهید که چه سهمی را بخرید، کی بخرید؟ کی بفروشید؟

و اینجاست که نیاز به دانش تحلیلی و تجربه خواهید داشت.

توجه داشته باشید که هرگز بدون آگاهی کافی، سرمایه تان را صرف خرید سهام نکنید،

در اینجا میتوانید از یک مشاور سرمایه گذاری کمک بگیرید، و اگر علاقه مند هستید، پس از حداقل مدت 4 الی 5 سال که در کنار مشاوره های یک تحلیلگر خرید و فروش سهم کردید و درحین این مدت، دوره های  آموزشی کافی را هم گذراندید میتوانید مستقل شوید.

مهندس فرزان راعی تحلیلگر و مشاور بازارهای مالی با 8 سال سابقه موفق تحلیل بازارهای سرمایه گذاری :

لینک مشاوره بورس و سهام

همچنین می توانید فیلم تحلیل بازارهای مالی که 23 فروردین 98 برگزار شد را تهیه فرمایید، که بینشی عالی ازتحلیل بازارهای مالی بورس، مسکن، سکه و طلا، ارزهای دیجیتال و خودرو  تا آخر سال 98 به شما خواهد داد:

لینک تهیه فیلم سمینار تحلیل بررسی بهترین بازارهای مالی در سال 98

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *