این یکی مشکلی قدیمی و رایج است. هر کسی این اشتباه را می‌کند. من هم از این قاعده مستثنا نبودم و شما هم نخواهید بود، قول می‌دهم.

پول درآوردن هیجان انگیز است. وقتی که یک سود ۴۰ درصدی کنید، هورمون‌های شادی در مغزتان منفجر می‌شوند و باعث می‌شوند که احساس سرخوشی زایدالوصفی سراپای وجودتان را بگیرد. سود بیشتری می‌خواهید و با عجله به بازی برمی‌گردید. ترس از دست پول هم وحشتناک است.

وقتی بازار روی خشن خود رو به شما نشان می‌دهد، ترس گلوی شما را فشار می‌دهد و شروع می‌کنید به ریختن عرق سرد و خون با سرعت زیادی در رگ‌های شما پمپاژ می‌شود.

با سرعت هر چه تمام‌تر هر چه دارید را می‌فروشید که بیش از این ضرر نکنید. وقتی به خودتان بیایید می‌بینید که فقط در یک روز یا حداکثر چند روز طی پنج ترید خرید کرده‌اید و باز پولتان را بیرون کشیده‌اید، مقدار زیادی پول خرج صرافی‌ها کرده‌اید و هیچ چیزی هم به دست نیاورده‌اید.

این یک اشتباه خیلی بزرگ است. شاید بزرگ‌ترین اشتباهی باشد که تریدهای تازه‌کار می‌تواندد مرتکب شوند و من هم قطعا بارها و بارها مرتکبش شده‌ام.

________________

جهت مشاوره گرفتن و اطلاع رمز ارزهایی که هنوز رشد نکرده اند ، و یا زمان مناسب جهت خرید و فروش بیتکوین و ارزهای دیجیتال و کسب سود از ارزهای دیجیتال روی عکس زیر بزنید :

مشاوره تحلیل بیتکوین

___________

نمودار ۸: اسم من جعفر است. مثل من نباشید!‌ من در یک کانال خنثی در نقاط زیادی به بازار ورود کردم و از آن خارج شدم. مقدار زیادی هزینه‌ی صرافی پرداختم و تقریبا هیچ پولی در نیاوردم و تقریبا از نگرانی سکته کردم. وحشتناک بود. هیچوقت مثل من نباشید.

____________

یک آدم احمق یک حقیقت را باید یک میلیون بار بشنود تا متوجهش شود، آدم عاقل باید صدهزار بار بشنود تا متوجه شود. به این معنی که هم آدم‌های احمق و هم عاقل‌ها باید یک اشتباه ها را دفعات زیادی مرتکب شوند.

هیچ راه فراری وجود ندارد. فقط تفاوت اینجاست که آیا یک روز از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که دارید اشتباه می‌کنید یا اینکه به ریختن پولتان در سطل زباله با خوشحالی ادامه خواهید داد.

احساسات در ترید به شدت کار شما را خراب می‌کنند. باعث می‌شوند که دچار توهم شوید. باید این توهمات را فراموش کنید و سعی کنید تمرکز کنید. دنبال کردن الگوهای خیلی کوتاه مدت را کنار بگذارید، به خصوص اگر تازه کار هستید. سعی کنید هر چند هفته یک بار یا ماهانه خرید و فروش کنید. دیدن الگوهای بلندمدت آسان‌تر است و خیلی هم بیشتر به نفعتان است.

نیاز نیست که تمام روز را به نمودارها چشم بدوزید و خودتان را با الگویی که اصلا وجود خارجی ندارند دیوانه کنید.

وقتی که خودتان را مجبور نکنید روزی ۸ ساعت به صفحه نمایش خیره شوید، کار واقعا آسان‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *